Pretekla razstava
Claudi Sovre: Prince of Pop / Fotografija + Kostumografija
08. 10. 2020
V Generali galeriji gostimo vizualnega umetnika Claudija Sovreta z razstavo Prince of Pop / Fotografija + Kostumografija. Claudi Sovre (poznan tudi pod umetniškim imenom Cloudy) je mladi umetnik, ki je samosvoj, razpoznaven in izviren, pogumno hodi po svoji poti in si utira mesto v umetniškem prostoru. Na razstavi so na ogled najvidnejša dela njegovega sedemletnega ustvarjalnega obdobja (2013–2020), združevanja fotografije s kostumografijo.
Osrednja nit razstave se vije od antične zgodovine prek 18. in 19. stoletja, kjer se dotakne časa Marije Antoinette v ciklusu petih del z naslovom »Let Them Eat Cake« in bratov Grimm z zgodbo o Trnuljčici (»Sleeping Beauty«), do 20. stoletja in vse do danes.
Razstava je odprta od 8. oktobra do 27. novembra 2020. Ogled trenutno ni možen zaradi ukrepov NIJZ. Vabljeni k ogledu virtualne razstave.
Za umetnika Claudija Sovreta lahko rečemo, da ima kljub mladosti širok opus. Na razstavi z naslovom Prince of Pop so na ogled dela, ki zajemajo umetnikovo sedemletno ustvarjanje. Gre za preplet popkulture, njene filozofije, ki slavi zvezdniško kulturo, ter kostumografije, ki povzdiguje karizmatičnost vsakdanjih podob. Njegove fotografije združujejo fotografijo in kostumografijo, ki je nadaljevanje njegovega študijskega popotovanja. Umetnik obleče modele prav za to priložnost in jih povabi v studio, v katerem prevzamejo novo, drugačno identiteto. Likom, ki jih s pomočjo oblačil transformira v namišljen svet, dá popolnoma drugačno podobo in jih predstavi kot nedosegljiv ideal. Figure se ponašajo z brezhibno lepoto, v njih je celo malce ekscentričnosti, kar je ena od značilnosti poparta. Po večini so njegovi portreti skupek fotografij, ki sestavljajo neko zgodbo. Claudi Sovre zase pravi, da je kolažer.
Osrednja nit razstave se vije od antične zgodovine prek 18. in 19. stoletja, kjer se dotakne časa Marije Antoanete v ciklusu petih del z naslovom »Let Them Eat Cake« in bratov Grimm z zgodbo o Trnuljčici (»Sleeping Beauty«), do 20. stoletja ter vse do današnjih dni.
Na fotografijah so osrednji protagonisti odeti tako v antična oblačila (predstavljajo grško-rimske bogove in boginje) kot tudi v oblačila sedanjega časa. Modeli so upodobljeni z atributi, ki jih večinoma izdela umetnik sam. Atlant, ali z drugim imenom Atlas, polbog, je postavljen v pozo, v kateri je moral na ramenih nositi težo nebesnega svoda, Prometej je fotografiran z orlom. Vsi prizori so plod domišljije.
Ciklus petih fotografij z naslovom »Let Them Eat Cake« se nanaša na enega najbolj znanih citatov Marije Antoanete: »Če nimajo kruha, naj pač jedo potico.« Kraljico, ki je bila poznana po razkošnem življenju, divjih zabavah in zavračanju togih pravil takratnega časa, umetnik ni oblekel v historična oblačila, temveč jo je fotografiral kot sodobno žensko. Če so modeli fotografirani v studiu, je arhitektura fotografirana z mobilnim telefonom na kraju samem. Umetnik kasneje vse skupaj računalniško obdela in sestavi v zgodbo.
Delo »American Dream« s padlima dvojčkoma nakazuje konec ameriških sanj. V delu »Welcome to the 22nd Century« (mimogrede, gre za avtoportret) z ležečo moško figuro pa že nakazuje razpad sistema in napoveduje stanje današnje družbe, ki je prežeta z demonstracijami, razslojevanjem, razpadom pozitivnih vrednot, okoljsko problematiko in tanjšanjem ozonske plasti, ki uničuje življenje na planetu Zemlja.
Claudi Sovre je umetnik, ki je samosvoj, razpoznaven in izviren ter pogumno hodi po svoji poti in si utira mesto v umetniškem prostoru. O njegovi izvirnosti in enkratnosti vse pove njegova misel: »Če torej Madonna velja za kraljico, Jackson za kralja ter Britney za princeso popa, popularna kultura ‘uradno’ nikoli ni dodelila titule princa, ki si jo tokrat za skoraj dva meseca prisvajam sam. Zatorej dobrodošli v mojo utopijo!«
Biografija
Claudi Sovre, vizualni umetnik, se je rodil 31. januarja 1994 v Ljubljani. Poznan je tudi pod umetniškim imenom CLOUDY. Diplomant fotografije na Visoki šoli za storitve (2019) ima za seboj skupinske razstave v Slovenskem etnografskem muzeju (2013), Kinu Šiška (2016), arhitekturni galeriji Dessa (2016), Veleposlaništvu Republike Slovenije v Berlinu (2017), Muzeju Občine Šenčur (2017), Layerjevi hiši v Kranju – galerija Mahlerca (2017) ter galeriji Prešernove hiše v Kranju (2020). Samostojno je postavil na ogled debitantsko multimedijsko predstavitev BadReligion (2014), ki napove trilogijo fotografskih razstav Once Upon a Future (2015), Renaissance (2016) ter Cloudy (2018).
Poleg številnih predstavitvenih fotografij za glasbo, gledališče, film in šport je avtor naslovnice National Geographic Slovenija: Spol (januar 2017), naslovnice posebne izdaje revije Narobe, GEJM (2018), modne zgodbe »Adam into Madam« revije New Edge (2018) ter članka »Umetnost travestizma skozi medij fotografije« revije Digitalna kamera (2019). V akademskem letu 2019/2020 je začel drugostopenjski študij scenskega oblikovanja, smer kostumografija, na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT).
Povzeto iz kataloga razstave, tekst: Claudi Sovre, umetnik, in Petra Bizilj Silva, kustosinja